1.
Wel wil ik altijd wel heel netjes afwerken,
iets wat misschien ook wel in mijn nadeel kan werken (omdat ik daarom nog
langer met iets bezig ben), maar waar ik uiteindelijk wel tevreden mee ben. Dit
geldt af en toe ook wel op het werk, ik zal niet snel afsluiten als ik nog niet
klaar ben ergens mee. Tot ergernis van sommige collega’s, maar ik vind het
altijd heel belangrijk om mijn werkzaamheden goed af te ronden. Ik vind het
zelf ook niet fijn als ik ’s ochtends moet beginnen en gelijk al tegen een
grote achterstand aanloop… soms kan je met een kleine handeling al zorgen voor
veel gemak voor iemand anders.
2. Echte hulpmiddelen heb ik niet nodig. De meeste
dingen zijn er al. Het is van belang dat ik wat beter ga proberen dingen in te
delen. Op het werk valt dat wel mee, maar thuis haal ik vaak dingen door
elkaar. Dit heeft er soms ook mee te maken dat ik bijvoorbeeld druk ben als de
kinderen liggen te slapen, maar dat er dan eentje wakker wordt die gezellig wil
“helpen” of juist graag iets wil eten ofzo. Of als ik ineens in moet grijpen…
En daarna dan onderweg iets anders tegenkom waarvan ik dan denk: oja, dat moest
ik ook nog doen! En dat krijgt dan ineens voorrang…
3. Bevindingen: het leescafé, waar ik nog een beetje routine moet gaan
ontwikkelen… Verder moet ik er eens in gaan prenten om één ding tegelijk te gaan doen. Toch gaat dit de laatste tijd goed. Vooral als het druk is aan de klantenservice (bijvoorbeeld nu ook met de nieuwe kasten), is het belangrijk dat wij, maar vooral ook de klant goed, efficiënt, maar toch soms ook wat later helpen. Maar de meeste mensen hebben hier gelukkig wel begrip voor.

Een mooie, duidelijke mindmap. Als je niet in de praktische diens werkt (zoals ik) realiseer je je vaak niet hoeveel voorbereiding het vergt om de boel goed op te starten en draaiende te houden.
BeantwoordenVerwijderen